Kjøpsvilkår

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Følgende kjøpsvilkår gjelder for internettsalg på Markberg.no. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelige på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

 

 

Om selskapet og parter

Nettsiden eies av Markberg ApS, Helge Nielsens Alle, 7, 2B, DK-8723 Løsning, Danmark, DK34583196. Kjøp på nettsiden er bindende når denne har blitt bekreftet av både selger og den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.

 

Selskapsinformasjon:
Markberg ApS
Helge Nielsens Alle, 7, 2B
DK-8723 Løsning
Danmark
VOEC-nummer: 2038676
+47 815 03 058
kundeservice@markberg.no

OBS. Dette er ikke returadressen. Returadressen finnes i avsnittet om retur og refusjon nedenfor.

 

 

Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom selger og kjøper foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

 

Den oppgitte prisen for varer og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og merverdiavgift. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har blitt informert om, skal kjøper ikke bære.

 

 

Betaling

Du kan betale med følgende betalingsmetoder på Markberg.no:

 

Kortbetaling
Kortbetalinger gjøres kryptert gjennom vår betalingspartner Bambora Payments. Dersom du bruker kreditt- eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Vi tar imot følgende kort: VISA, VISA Electron og MasterCard. Du betaler i norske kroner inkludert avgifter.

 

Klarna fakturabetaling

 

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen sendt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår på fakturaen. Ved betaling med faktura er betalingstiden 14 dager fra den dagen varene sendes fra oss. For å kunne betale med faktura krever vår betalingspartner ditt personnummer for å gjennomføre en kredittvurdering, i tillegg til at din bestilling sendes til din registrerte adresse i Folkeregisteret. Her kan du lese Klarnas vilkår for fakturabetaling.

Det tilkommer ingen fakturaavgift om du velger å betale med Klarna Faktura. Om betalingen uteblir tilkommer en påminnelsesavgift og forsinkelsesrente etter Klarnas regler og standardavgifter. Om betalingen etter dette fortsatt ikke skjer, vil saken bli sendt til inndrivelse hos inkassobyrå hvor ekstra kostnader kan påløpe.

 

Klarna Delbetaling
Du har også mulighet til å velge Klarna Delbetaling og Klarna Konto. Akkurat som når du kjøper med vanlig faktura, får du varene før du betaler. Du kan velge å dele din betaling på 6, 12 eller 24 måneder. Klarna Konto deler opp dine fakturaer så du kun mottar en faktura hver måned, der alle Klarna-fakturaer du har handlet for den seneste måneden er samlet. Her kan du lese Klarnas delbetalingsvillkår og her kan du lese Klarna Konto-vilkår.

 

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger kan vi overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og bestillingsdetaljer til Klarna, slik at Klarna kan vurdere om du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg.
Dine overførte personopplysninger vil bli behandlet i samsvar med Klarnas egen personvernerklæring.”

 

 

Levering

Bestillingen leveres med Bring til din adresse eller til pakkepost. Bestillinger gjennomført i helger og helligdager sendes som regel førstkommende hverdag. 

 

Leveringstid
Vår normale leveringstid er 2-5 virkedager etter at din ordre har blitt sendt fra varelageret.

Fraktkostnad
En fraktkostnad på opptil 79 kr tilkommer på alle bestillinger under 800 kr. Gratis levering over 800 kr.

 

 

Ikke mottatt ordre

Om leveransen ikke stemmer overens med informasjonen som står i din ordrebekreftelse, ber vi deg kontakte kundeservice på kundeservice@markberg.no eller per telefon +47 815 03 058. Vi kommer til å undersøke saken så fort som mulig og om det har skjedd en feil, så sender vi rett produkt eller tilbakebetaler beløpet, avhengig av hva som avtales og er mulig. I slike tilfeller belastes ikke kunden for eventuell returfrakt og frakten for en ny vare.

 

 

Transportskade og -risiko

Markberg ApS er ansvarlig for at din bestilling frem til du fysisk har mottatt den. Om du mottar din bestilling med synlige skader på emballasje og/eller produkter ber vi deg om å så raskt som mulig, og uten unødig forsinkelse, å kontakte kundeservice på kundeservice@markberg.no eller per telefon +47 815 03 058. På samme måte er det du som kunde som bærer ansvaret for pakken og produktene ved en eventuell retur. Vi anbefaler derfor at du velger en fraktmetode hvor forsendelsen kan spores ved retur.

  

Tilbakebetaling

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake. Tilbakebetaling skjer alltid til samme betalingsmåte som benyttes ved den opprinnelige bestillingen, om ikke annet er særskilt avtalt.

 

 

Retur

 Returfristen er overholdt dersom du returnerer varene innen utløpet av de 30 dagene fra du mottar ordren din. OBS! I forbindelse med julegavekjøp forlenges returfristen til 15. januar. Det vil si at returpakken skal ha kommet til vår returadresse senest 15. januar.

 

Markberg.no vil returnere kjøpesummen når vi mottar returpakken eller dokumentasjon på retur. Når du returnerer produktene dine til Markberg.no må du dekke kostnadene ved returen og sende produktene i forsvarlig pakke.

 

Du returnerer produktet ved å skrive ut en pakkeetikett via denne portalen:

https://my.postnord.no/privat/return

 


Vi har norsk returadresse, slik at vi kan redusere kostnadene for returforsendelser for kunden. Prisen for retur avhenger av størrelsen på pakken og hvor i landet du bor i forhold til vår norske returadresse. Men du kan sjekke prisen via returportalen:

 

https://my.postnord.no/privat/return

 

 

OBS. Vi henter IKKE pakker i pakkebutikker. Pakken må sendes til adressen nedenfor.

 

Returadressen er:

 

Direct House Arendal AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland, Norge


Vi anbefaler at du sender returpakken som spor og sporing. På denne måten unngår vi tvil om at pakken er mottatt på vårt lager.

 Produktet skal være i samme stand, som da du mottok produktet.

 

PRODUKTENS TILSTAND

Du må returnere varene i samme stand, som du mottok dem og med originalkvittering, dersom du ønsker kjøpsbeløpet ditt returnert. Du kan prøve produktet på samme måte som du ville gjort i en butikk. Produktet vil bli sjekket når det kommer.

 

OBS – Informasjon angående kjøp av innpakning:

Ved kjøp av gaveeske vil beløpet for gaveesken kun refunderes hvis gaveesken er sendt tilbake med returforsendelsen og dermed mulig å gjenbruke. Det forventes også at gaveesken er intakt.

 

REFUSJON

Vi gjennomfører kun tilbakebetalingen til det samme betalingskortet som ble brukt ved den opprinnelige transaksjonen. Hvis kun deler av bestillingen returneres, refunderes ikke leveringskostnadene. Tilbakebetalingen vil bli holdt tilbake til Markberg har mottatt varene.

Vi refunderer hele beløpet, inkludert eventuelle leveringskostnader. Dette gjelder imidlertid ikke ekstra kostnader dersom du har valgt en leveringsmetode som er dyrere enn den rimeligste leveringsmetoden vi tilbyr.

Hvis du har kjøpt flere varer i én bestilling og kun angrer på deler av kjøpet, refunderer vi ikke leveringskostnadene.

 

Ta gjerne kontakt med oss ​​hvis du har spørsmål i det hele tatt. Du kan kontakte oss på telefon +47 815 03 058 eller på e-post: kundeservice@markberg.no

 

Bytte

Det er ikke mulig å gjøre et bytte av varer på vår nettside. Dersom du ønsker å endre til en annen vare som du har sett på Markberg.no, må du returnere den varen du har mottatt til oss. Du blir refundert for varene du har returnert når vi har behandlet returen på lageret. Deretter må du legge inn en ny bestilling på nettsiden med den varen du eventuelt ønsket å bytte til.

 

  

Reklamasjonsrett

 

I henhold til den norske kjøpsloven har alle Markberg-produkter 24 måneders klagerett. Det inkluderer produksjons- eller materialfeil som kan oppstå ved normal bruk av produktet.
Denne garantien dekker ikke skader, defekter eller slitasje som har oppstått på grunn av dårlig vedlikehold, feil bruk eller vanlig slitasje.
Hvis du ønsker å klage på produktet ditt, vennligst kontakt oss og informer oss om feilen eller mangelen på varen.

Når du benytter deg av klageretten, sender vi deg en returetikett når vi har mottatt informasjonen din. Husk alltid å sørge for at varen sendes tilbake i forsvarlig emballasje.
Markberg refunderer ikke returkostnader dersom det ikke er oppnådd enighet.
Når vi har mottatt klagen din, vil denne bli gjennomgått og vurdert så snart som mulig.

Husk alltid å lagre kvitteringen og sende den i en eventuell klagesituasjon.
Du kan kontakte oss på tlf .: +47 815 03 058 eller e-post: kundeservice@markberg.no

 

 

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfeller.

Les mer i vår Personvernerklæring.

 

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt Levering og Reklamasjonsrett. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er spesielt relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.